18 Mart 2014 Salı

CAD-CAM Üretim

Seri üretim yapılabilmesi için insanlar guruplara ayrılarak, beden ölçü standartları oluşturulmuş ve önce atölyelerde daha sonra fabrikalarda üretim yapılmıştır. Bu şekilde giyim ihtiyacını karşılamak için daha fazla üretim az sayıda model ile gerçekleştirilirken bu gün durum tersine dönmüştür.

Aynı miktarda üretim çok daha fazla sayıda model ile gerçekleştirilmektedir. Bunun nedeni; ortamda üretim yapan firma sayısının artması, ağırlaşan ekonomik koşullar nedeni ile kişilerin alım gücünün düşmesi ve toplumda giyime olan doygunluk nedeniyle giyimin artık bir ihtiyaçtan çıkıp bir zevk haline gelmesidir. Bundan, günümüze hazır giyim sektöründeki eğilimi tüketicinin belirlediğini çıkarabiliriz.

            Bu sorunun çözümü için bilgisayar teknolojisine başvurulmuştur. Bilgisayarın her alanda olduğu gibi hazır giyim sektöründe de yeri çok büyüktür. Bilgisayar sayesinde bilgisayar destekli tasarım sistemleri (CAD-CAM) oluşturulmuştur. Daha seri ve kaliteli ürün elde edilmesine büyük katkı sağlanmıştır. Bu sistem kalıp hazırlama, serilendirme pastal, kesim, model tasarım konularında büyük gelişmeler kat edilmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder